Katalog Aktywna Tablica 2021 Specjalne Potrzeby Edukacyjne
Pakiet Zgadnij co czuję? do Magicznego Dywanu 4.0 Pakiet gier mający zachęcić dzieci do poznawania swoich emocji i emocji przeżywanych przez innych. Zaproponowane zabawy są ciekawą formą zajęć dla przedszkolaków i uczniów z klas I-III, wspierającą ich prawidłowy rozwój w tym zakresie. Nauczyciel może również korzystać z gier przy roz- wiązywaniu konkretnych problemów, które często pojawiają się w dziecięcych grupach, np. obrażanie się, dokuczanie innym, nadmierna lub nieuczciwa rywalizacja itp. Pakiet opracowany jest jednak także z myślą o dzieciach ze specjalnymi potrzebami rozwojo- wymi – zwłaszcza ze spektrum autyzmu. Dla tych dzieci rozpoznawanie i wyrażanie emocji jest szcze- gólnie trudne. Gry oparte na wizualizacji ekspresji emocjonalnej dają możliwość łatwiejszego różnico- wania poszczególnych emocji oraz stwarzają okazję do ćwiczenia własnej ekspresji. Scenariusze są opracowane tak, aby dziecko z autyzmem miało okazję do rozwijania funkcji poznawczych związa- nych z teorią umysłu, odpowiedzialną za rozumie- nie sytuacji społecznych z perspektywy innych osób oraz zauważanie związków przyczynowo- -skutkowych pomiędzy emocjami i zachowaniem. Zestaw gier może być także pomocny w prowa- dzeniu psychoterapii z dziećmi przejawiającymi problemy emocjonalne i zaburzenia zachowania, które powstały w wyniku traumatycznych przeżyć lub niekorzystnych doświadczeń środowiskowych i wychowawczych. Dotyczy to dzieci o obniżonym nastroju, lękowych oraz nie radzących sobie z agre- sją. Gry ułatwią im uzyskanie, w bezpieczny spo- sób, wglądu we własne emocje. Mogą okazać się szczególnie przydatne tam, gdzie dzieciom trudno jest opowiadać o swoich przeżyciach i potrzebują czasu, aby się otworzyć w kontakcie z innymi. Pakiet „Zgadnij co czuję?” jest narzędziem, które można wykorzystywać zarówno podczas indywi- dualnych, jak i grupowych zajęć terapeutycznych takich jak: warsztaty i treningi umiejętności społecznych, treningi asertywności oraz treningi zastępowania agresji. Gry można łączyć z różnymi innymi metodami terapeutycznymi – niedyrektyw- ną terapią zabawową, artterapią, terapią ruchem, a także elementami terapii behawioralno-poznaw- czej, w zależności od nurtu teoretycznego, w jakim pracuje nauczyciel czy terapeuta. • od 4 lat 821054N 2 999,90 brutto pln Pełna specyfikacja produktu na str. 166 Magiczny Dywan 4.0 Interaktywna pomoc dydaktyczna dedykowana do ćwiczeń, gier i zabaw ruchowych. Zawiera 100 gier. Zabawa i nauka z jej wykorzystaniem rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji. Magiczny Dywan zawiera w sobie zintegrowany system czujników ruchu, projektor i komputer. Jego funkcjonalność umożliwia szerokie spektrum zastosowania w każdym pomieszczeniu, na jasnym, jednolitym podłożu. Obraz wyświetlany ze specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzy „wirtualny, magiczny dywan”, na którym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw rucho- wych po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy. Dziecko podczas zabawy ingeruje w jej tok za pomocą ruchów rękami lub nogami. Wymiary „wy- świetlanego obszaru” to ok. 2,2 x 3,5 m (dla ok. 3 m wysokości podwieszonego urządzenia). Magiczny Dywan posiada teraz nowe, interaktywne menu. Może być obsługiwany przez nauczyciela na dwa sposoby: albo steruje on urządzeniem przy użyciu pilota (zasada działania jest taka sama, jak w przypadku pilota do TV), albo całkowicie interaktywnie – ruchami rąk i nóg. Osoby przyzwyczajone do pilota mogą wyłączyć interaktywność menu w „opcjach”, które obecnie są dostępne pod klawiszem MODE. 821050 12 299,90 brutto pln infolinia: 801 577 544 www.insgraf.pl 390 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5