Katalog Aktywna Tablica 2021 Specjalne Potrzeby Edukacyjne

I kto to mówi? Skąd ten dźwięk? Pomoc składa się z 20 plansz (10 pionowych, 10 poziomych) formatu A4. Pomoc „I kto to mówi? Skąd ten dźwięk? ” rozwija uwagę słuchową, wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową. Stymuluje rozwój mowy bazując na najprost- szych i najłatwiej przyswajalnych formach jakimi są onomatopeje. Może być wykorzystywana zarówno w pracy terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami komunikacji i rozwoju języka, jak i do codziennej stymulacji rozwoju mowy małych dzieci. 199285 119,90 brutto pln OSTRZEŻENIE: Doużytkupodbezpośrednimnadzoremosobydorosłej. Tworzenie reprezentacji danego desygnatu – rzeczowniki Wiele dzieci z zaburzeniami mowy o różnej etiologii ma trudności z tworzeniem pojęć i reprezentacji danego desygnatu. Ta z pozoru prosta umiejętność polega na dostrzeganiu zjawiska, iż jedno słowo oznacza (najczęściej) konkretny desygnat. Desygnaty te mogą mieć jednak wiele reprezentacji różniących się między sobą szczegółami, np. słowo pies oznacza zwierzę, które ma cztery łapy, szczeka itd., a re- prezentacje samego desygnatu różnią się między sobą, bo pies może być mały, duży, z ogonem długim, krótkim itd. Pomocne w zrozumieniu tego zjawiska będą ilustracje i ćwiczenia zawarte w tej pomocy. W ramach jednego desygnatu przygotowano 5 reprezentacji. W wybranych przykładach jedna z reprezentacji ma jakiś brak, wadę, np. jeden z kubków jest wyszczerbiony. Pomoc przeznaczona dla dzieci: • ze spektrum autyzmu, • z opóźnionym rozwojem mowy, • z afazja dziecięcą, • z upośledzonych umysłowo • mających trudności z tworzeniem pojęć i repre- zentacji danego desygnatu. • 80 kart • format: 10,5 x 9,9 cm 199094 89,90 brutto pln Od obrazka do słowa – zestaw edukacyjny do ćwiczeń z edukacji językowej i nauki czytania przez zabawę Poznawanie alfabetu liter drukowanych w przed- szkolu poprzez zabawę rozwija w dziecku oczeki- wania poznawcze, sprzyja jego rozwojowi i dalszej codziennej aktywności w szkole podczas zdobywania kolejnych doświadczeń i umiejętności językowych. Gra zawiera obrazki z podpisami, piktogramami i te same obrazki bez podpisów. Wyrazy niemożliwe do zakodowania (jest, ma, który, do, i itp.) nie spo- sób przedstawić za pomocą piktogramów. W „słow- niku” będą istniały wyłącznie w formie literowej. Używane w ustalonym kontekście w rozmaitych zdaniach, zostaną szybko zapamiętane przez dzieci. Obrazki z podpisami wprowadzamy stopniowo, zaczynając od wyrazów łatwych i najlepiej w powiązaniu z tematyką zajęć prowadzonych z dziećmi. Omawiamy z dziećmi obrazki i ich znaczenia, szczególnie w przypadku piktogramów. Po poznaniu co najmniej 12–16 obrazków z podpi- sami możemy rozpocząć ćwiczenia, które opisane są w proponowanych zabawach zgodnie z zasadą stopniowania trudności – od najłatwiejszych do trudniejszych. Opisane przykłady zabaw mają za- chęcić dzieci do czytania, ułatwić im opanowanie tej umiejętności. Skojarzenie wyrazu z odpowiadającym mu obrazem graficznych budzi u dzieci chęć czytania, pozwala dzieciom na wizualizację słów i przyswajanie ich formy pisanej. Różnorodność obrazków pozwoli na stopniowe wprowadzanie podczas zajęć kolejnych elementów słownika związanych z realizowaną te- matyką. Różny stopnień trudności pozwoli na wpro- wadzanie zabaw z obrazkami z dziećmi od grup młodszych w przedszkolu do uczniów w klasach I-III szkoły podstawowej, w tym także na pracę z dziećmi i uczniami mającymi specjalne potrzeby edukacyjne. Nadrzędnymi celami proponowanej pomocy eduka- cyjnej jest: – nadanie wyrazom konkretnej postaci i umożliwie- nie ich wizualizacji, – ułatwienie kontaktu z wyrazami i operowanie nimi, – ułatwienie dzieciom zapamiętywania wyrazów zgodnie z własnym rytmem rozwoju, – wspieranie dzieci podczas nauki czytania, – stworzenie możliwości obserwowania, porówny- wania i analizy budowy wyrazów. Skład zestawu: • 100 kartoników z rysunkami i podpisami o wym. 5,8 x 5,8 cm • 100 kartoników demonstracyjnych z rysunkami o wym. 12 x 12 cm • 100 kartoników z rysunkami bez podpisów o wym. 5,8 x 5,8 cm • 100 kartoników podpisami o wym. 5,8 x 2,9 cm • 30 kartoników podpisami do ćwiczeń z zaimkami o wym. 5,8 x 2,9 cm • literki na kartonikach o wym. 2,9 x 2,9 cm (litery wielkie x 2 szt., litery małe spółgłoski x 6 szt., litery małe samogłoski x 8 szt., dwuznaki, zmiękczenia i litery z „ogonkami” x 4 szt.) • paski z pustymi kratkami 5,8 x 5,8 cm (z 3, 4, 5 i 6 polami x 3 szt.) • 5 pustych plansz o wym. 29 x 17,4 cm • 5 pustych plansz o wym. 29 x 29 cm • 6 x 2 szt. plansz z wyrazami o wym. 23,2 x 17,4 cm • 20 kartoników z cyframi o wym. 5,8 x 5,8 cm (od 1 do 4 x 5 szt.) • 20 kartoników z literami o wym. 5,8 x 5,8 cm (od A do D x 5 szt.) 199269 219,90 brutto pln 119 90 PLN 219 90 PLN  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl 357 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ INTELEKTUALNA PRODUKT PRODUKT PRODUKT

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5