Katalog Aktywna Tablica 2021 Specjalne Potrzeby Edukacyjne

13 1.5W jaki sposóbmózgprzetwarzadźwięki? Dźwięki sąodbieraneprzezprawą i lewą stronękory słuchowejwmózgu.Każda ze stronotrzymuje impulsy z obojga uszu. Ośrodki przetwarzające język, znajdujące się w lewej półkuli, (u osób praworęcznych)nadająznaczenieodbieranym impulsomdźwiękowym.Ośrodkiprzetwarzającedźwięki to:kora słuchowa, zakrętkątowy,ośrodekWernickego,ośrodekBroki. .25$6ô8&+2:$ RGELHUDQDSõ\ZDMÇFHLPSXOV\ 2Ĉ52'(.%52., RGSRZLDGD]DIRUPXõRZDQLHVõµZ 2Ĉ52'(.:(51,&.(*2 QDGDMHVõRZRP]QDF]HQLH =$.5Ö7.Æ72:< LQIRUPDFMHGRRĉURGND:HUQLFNHJR Zaburzenia procesów przetwarzania słuchowego u dzieci. APD Jest to pierwsza na rynku polskim pozycja kompleksowo omawiająca zagadnienia przetwarzania słuchowego [APD]. Opracowanie przybliża proces diagnozy, rodzaje testów stosowanych do oceny wyższych funkcji słuchowych, profile APD oraz związek APD z innymi zaburzeniami roz- wojowymi. Polecana dla lekarzy, pedagogów, logopedów i rodziców dzieci z APD. Zaburzenia przetwarzania słu- chowego to termin stosowany w medycynie (audiologii), psychologii i pedagogice dla określenia zespołu objawów wynikających z nieprawidłowego funkcjonowania wyż- szych funkcji słuchowych. Dzieci z APD doświadczają wielu poważnych trudności w codziennym funkcjonowaniu, a w szczególności podczas nauki szkolnej. Mylą zbliżone dźwięki, przekręcają podobnie brzmiące wyrazy lub błędnie je wymawiają. Wskutek tego mają kłopoty z analizą i syn- tezą słuchową. Często nie rozumieją wydawanych ustnie dłuższych, złożonych poleceń i instrukcji oraz samodzielnie czytanego na głos bądź słuchanego tekstu. Proponowana publikacja zdecydowanie przybliża zagadnienia związane z APD wszystkim zainteresowanym. • 48 str. • format: 20 x 20 cm 199286 59,90 brutto pln Słuch fonemowy i fonetyczny Bronisław Rocławski. Zbiór zabaw i ry- sunków do badania słuchu fonemowego i fonetycznego dla logopedów, glot- todydaktyków, nauczycieli przedszkoli i nauczania początkowego. • format: A5 • 151 str. 150009 55,90 brutto pln Gumowe ucho – ćwiczenia percepcji słuchowej dla dzieci w młodszym wieku szkolnym. Materiały zebrane w teczce służą usprawnianiu percepcji słuchowej, która pełni bardzo ważną rolę w czasie nauki czytania i pisania. Ćwiczenia służą: sprawnemu rozpozna- waniu głosek, zauważaniu różnic między głoskami, wyro- bieniu sprawności całościowego słuchowego ujmowania wyrazu i zdania, kształceniu pamięci słuchowej. Dotyczą różnicowania następujących głosek: b-p, g-k, d-t, l-r, w-f oraz głosek szumiących i syczących. Każda z 32 kart pracy składa się z 9 pól, na których przedstawiono fotografie znanych dziecku przedmiotów, postaci, zwierząt czy roślin. Pod zdjęciem znajdują się podpisy – jeden prawidłowy, drugi nieprawidłowy. Dziecko powinno wysłuchać słowa czytanego przez terapeutę i zaznaczyć na szablonie odpo- wiedź, kolorując kwadracik. Wyrazy zostały tak dobrane, by ich zapis odpowiadał wymowie. Załączona karta odpo- wiedzi pozwoli dziecku samodzielnie sprawdzić, czy dobrze wykonało ćwiczenie. • format: A4 • oprawa: teczka • zeszyt A4, 8 str. • plansze: 17 dwustronnie kolorowych kart 149110 39,90 brutto pln Trening słuchu. Ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową u dzieci Joanna Graban i Romana Sprawka. Zbiór ponad 200 zabaw kształtujących percepcję słuchową w zakresie wszystkich jej funkcji, pogrupowanych tematycznie, uwzględniających stopniowanie trudności. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Książka zawiera opisy zabaw, ilustracje, rebusy, gry potrzebne do ich przeprowadzenia oraz materiał dźwiękowy. Jej adresatem są nauczyciele nauczania zintegrowanego i klas integracyjnych, logopedzi, terapeuci oraz rodzice pracujący z dziećmi, które mają trudności w nabywaniu umiejętności w zakresie rozwoju mowy, czytania i pisania. • format: A4 • 136 str. • 2 kolorowe gry: Piramida oraz Rymy • płyta CD 149046 39,90 brutto pln 39 90 PLN 55 90 PLN 59 90 PLN  infolinia: 801 577 544  www.mojebambino.pl 109 Podane ceny są cenami brutto, zawierają 23% podatku VAT. FUNKCJE SŁUCHOWE PRODUKT

RkJQdWJsaXNoZXIy NjAyNzI5